LÉKÁRNICKÁ INZERCE – EXTRA
LÉKÁRNICKÁ INZERCE > EXTRA > Statistika LÉKÁRNICKÉ INZERCE – 1. pololetí 2011

Statistika LÉKÁRNICKÉ INZERCE – 1. pololetí 2011

04. září 2011 | Čteno: 909808x

V období ledna až června 2011 vložili uživatelé největšího českého online pracovního trhu v sektoru lékárenství LÉKÁRNICKÁ INZERCE téměř 490 inzerátů. Současně bylo v rámci uplatňování férových podmínek pro bezplatnou inzerci vyřazeno 96 inzerátů, na blacklist (tj. zákaz inzerce v bezplatné verzi) byli dosud zařazeni 3 inzerenti. Nejvyšší počet vložených inzerátů byl zaznamenán v červnu (93). Stejně tak byl v tomto měsíci zaznamenán i nejvyšší počet přístupů (563772).

Zájem o lékárníky už trojnásobně převyšuje poptávku

Průměrný měsíční počet zadaných inzerátů je co se poptávek a nabídek práce takřka vyrovnaný (49:51 %). Zatímco u pozice farmaceutický asistent je průměrný zájem ze strany zaměstnanců téměř dvojnásobný (1,8×) oproti počtu nabízených pozic, u pozice lékárník naopak výrazně převyšuje nabídka ze strany zaměstnavatelů (2,7×) oproti zájmu ze strany zaměstnanců.

Roste zájem o pozici sanitář

Počet uchazečů na pozici lékárníka i farmaceutického asistenta je v rámci celého období téměř beze změn, narůstá počet uchazečů, kteří hledají uplatnění v lékárnách na pozici sanitář (nárůst o 47 %).

Roste zájem o dlouhodobou praxi

Stejně tak byl od května zaznamenán nárůst počtu inzerátů (3,1×), ve kterých studenti farmacie hledají praxi či brigádu. Oproti předchozím letům je zde však viditelný zásadní posun směrem k preferenci dlouhodobé spolupráce – praktikanti si tak již zajišťují možné budoucí uplatnění.

Zvýšil se počet inzerátů stažených uchazeči o práci během prvních 7 dní

S narůstajícím počtem platících klientů (ať již využívají přímo zviditelnění inzerátu nebo si předplácejí nejnižší variantu, aby se dostali ihned ke kontaktům na uchazeče) byl zaznamenán nárůst počtu inzerentů z řad uchazečů o zaměstnání (3,4×), kteří během prvních 7 dnů stáhli svůj inzerát, protože již byli osloveni platícím klientem a našli zaměstnání. Využití placené služby tak maximalizuje úspěšnost.

Inzerce více lokalit znásobuje počet zájemců

Dle zpětné vazby od klientů využívajících placené služby, kteří inzerují více pozic či lokalit, získávají násobně více poptávek od uchazečů o práci – hlásí se jim uchazeči i z jiných než primárně poptávaných měst a zaměstnavatel tak má možnost většího výběru. Řada uchazečů, pokud vidí nabídky uplatnění v jiných lokalitách zkouší i tu svou.

Šance získat zaměstnance do některých oblastí bezplatně je nulová

Ze zpětných reakcí platících inzerentů je zřejmé, že díky zviditelnění inzerátu mají několikanásobně vyšší úspěšnost získat zaměstnance. Navíc se projevuje nový fenomén, dříve netypický pro sektor lékárenství – inzerenty, kteří zviditelní svůj inzerát v rámci placených služeb oproti bezplatným oslovuje řada uchazečů o práci, kteří nechtějí z různých příčin poptávat práci viditelně.

Z uvedené zpětné vazby vyplývá, že v oblastech ČR, kde stále výrazně převyšuje nabídka volných pracovních pozic pro lékárníky je šance na získání zaměstnance na tuto pozici v rámci bezplatné inzerce téměř nulová.


Poslat komentář, zkušenost…

Všechny vulgární, urážející, pomlouvačné, reklamní či spamové příspěvky budou smazány!